Proč je důležité vybírat si veganskou a cruelty free kosmetiku?

20. 9. 2022

Proč je důležité vybírat si veganskou a cruelty free kosmetiku?

Spousta z nás se zajímá, jestli kosmetické značky, které používáme neobsahují živočišné produkty. Většina z nás taky ví, že spousta běžně dostupné kosmetiky se testuje na zvířatech. Možná budete překvapeni: Pokud na štítku vašeho mýdla nebo jiného produktu péče není uvedeno, že se jedná o výrobek veganský nebo vegetariánský, pravděpodobně bude obsahovat živočišné složky. Naštěstí valná většina už označení vegan využívá. A jak se dozvíte o cruelty-free a veganských produktech? Jakým informačním zdrojům můžete věřit? Jsme tu, abychom vám usnadnili nákupy.

Jaký je rozdíl mezi cruelty free a veganskými produkty?

Pokud jde o pohodu zvířat, existují dvě klíčová kritéria, která je třeba vzít v úvahu při nákupu kosmetiky:

1) Vegan: Obsahuje produkt složky, které pocházejí ze zvířat?

Ve veganském výrobku nenajdete žádné živočišné složky. Neobsahuje tedy přísady vyráběné ze zvířecí srsti, kůže, kostí nebo masa a také neobsahuje žádná vejce nebo mléčné výrobky. Jaké jsou příklady surovin ze zvířat v praxi? Mnoho přípravků na čištění pleti například obsahuje kyselinu stearovou, která může být vyrobena ze živočišných mastných kyselin. A mnoho kosmetických produktů obsahuje včelí vosk.

2) Cruelty free: Testuje značka své produkty na zvířatech?

Produkt cruelty free, česky řečeno “bez krutosti” nebyl nikdy testovaný na zvířatech. Jinými slovy, nikdy nebyl zkrmován, aplikován nebo inhalován zvířetem, aby se otestovala jeho bezpečnost pro lidi. Produkty bez krutosti spoléhají na alternativní metody, jak zjistit, zda je produkt bezpečný. Mohou být testovány na pitvané lidské tkáni, nebo ještě lépe, vyrobené z přísad, o kterých je známo, že jsou pro člověka bezpečné.

Co je testování na zvířatech?

Je populární, avšak mylná představa, že produkt není bezpečný pro lidi, pokud nebyl testován na zvířatech. Rádi bychom zmínili, že nikdy není nutné testovat kosmetiku na zvířatech. Společnosti se mohou vždy spolehnout na alternativy, jako jsou teoretické modely nebo rostlinná buněčná technologie. Bez ohledu na to výrobci po celém světě nadále testují své produkty (a složky ve svých produktech) na myších, králících, krysách, psech a kočkách. Někdy se přípravek aplikuje přímo na kůži zvířete po mnoho dní v řadě. Poté je zvíře utraceno a pitváno, aby se zjistilo, zda nebyly poškozeny jeho orgány. Laboratoře také krmí zvířata chemickými přísadami a stříkají přísady do očí zvířat a dýchacích cest.

Je testování na zvířatech nutné?

Není. Americký úřad pro potraviny a léčiva (FDA) nevyžaduje, aby výrobci kosmetiky testovali své přísady nebo produkty na zvířatech kvůli bezpečnosti. Podobně kanadský zákon o potravinách a léčivech uvádí, že kosmetické testování na zvířatech není nutné. V současnosti pouze Čína vyžaduje, aby veškerá kosmetika prodávaná v maloobchodních prodejnách v této zemi byla testována na zvířatech.

Produkty prodávané prostřednictvím online platforem a webových stránek elektronického obchodu však tomuto zákonu v Číně nepodléhají. Proto mohou být produkty péče o tělo ATTITUDE dostupné na čínském trhu, a zároveň spotřebitelům garantují, že se neprovádějí žádné testy na zvířatech.

Co znamenají všechna loga a pečetě?

Pravděpodobně jste si všimli tuctu různých ekologicky a společensky odpovědných log a pečetí na kosmetických produktech. Je těžké na první pohled poznat, co všechno znamenají. Jsou některá označení důležitější než jiná? Níže najdete loga, se kterými se můžete setkat nejčastěji.

PETA (People for the Ethical Treatment of Animals)

PETA je organizace na ochranu zvířat, která se věnuje ochraně zvířat před krutostí, konzumací a vykořisťováním. Organizace vytvořila vlastní pečeť bez krutosti pro kosmetiku, nazvanou program Beauty without Bunnies. Existují dvě verze této pečeti: Jedna označuje, že produkty nejsou testovány na zvířatech, a druhá označuje veganské produkty, které nejsou testovány na zvířatech.

Cruelty Free International

Cruelty Free International je globální organizace, která usiluje o ukončení testování a experimentů na zvířatech.

 

 

Evropská koalice pro ukončení pokusů na zvířatech (ECAEA)

ECAEA je skupina 20 evropských organizací na ochranu zvířat, které spolupracují na ukončení pokusů na zvířatech.

 

 

The Vegan Society (Veganská společnost)

The Vegan Society je britská organizace, která usiluje o široké přijetí a uznání veganství.

 

Jak se ujistit, že kupujete 100% veganské produkty

  • Naučte se identifikovat skryté nebo méně zřejmé živočišné suroviny,
  • Dávejte pozor na kosmetiku, která obsahují vejce, med, včelí vosk nebo želatinu,
  • Sledujte přísady pocházející z živočišných produktů, jako je ambra, barvivo košenila, kolagen, estrogen, guanin, lanolin, lůj atd.

Jak se ujistit, že kupujete produkty bez krutosti

Věnujte zvýšenou pozornost štítkům. Slova „bez krutosti“ nebo „netestováno na zvířatech“ nebo dokonce zajíček na etiketě se mohou týkat pouze konečného produktu, nikoli jeho složek. Většina testů na zvířatech probíhá na úrovni přísad. I když společnost může tvrdit: „Netestujeme na zvířatech“, stále si může najmout jiné společnosti, aby otestovaly její přísady. Jediný způsob, jak se ujistit, že je produkt bez krutosti, je:

  • hledat produkty, které jsou certifikovány mezinárodními orgány, jako je PETA;
  • dávat si pozor na zavádějící tvrzení a vlastní loga “bez krutosti” nebo zajíčka;
  • aktivně vyhledávat společnosti cruelty-free.

ATTITUDE: Hrdě vegan a bez krutostí

Produkty ATTITUDE jsou vždy cruelty free a všechny jsou veganské. ATTITUDE využívají logo PETA Beauty without Bunnies, protože PETA je jediná organizace, která certifikuje:

  • odpovědnost celé značky (místo jednotlivých produktů);
  • že složky nejsou testovány na zvířatech;
  • nepřítomnost surovin živočišného původu (včetně medu a včelího vosku);
  • že na zahraničních trzích (jako je Čína) neprobíhají žádné testy na zvířatech.

Jako výrobce přírodních produktů pro péči o tělo a čištění si společnost ATTITUDE stojí za těmito přísnými standardy. Vyzkoušejte i vy některé z řady produktů ATTITUDE.

Zpět

Tento web používá soubory cookie. Cookies používáme k ukládání vašeho nastavení a preferencí a analýze návštěvnosti našich stránek. Svůj souhlas udělujete BBstart s.r.o.

Spravovat cookies